منشور حقوق شهروندی

بسمه تعالی

منشورحقوق شهروندی

شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با تاسی ازحقوق شهروندی مصوبه شورای عالی اداری جهت بهره مندی ازظرفیتها و پتانسیل های موجود به منظور تسهیل اخذ خدمات قابل ارائه به شهروندان ، حقوق شهروندی خود را به شرح ذیل مندرج می نماید:

1-حق برخورداری از کرامت انسانی و رفتار محترمانه و اسلامی

  • استفاده از ادبیات محترمانه و غیر تحکم آمیز در تمامی فعالیت های اطلاع رسانی، دعوت نامه ها، آگهی ها، ابلاغ ها و هشدارها
  • برخورداری از عدالت و بدون تبعیض برای شهروندان در دریافت خدمات
  • پیش بینی امکانات و تسهیلات فیزیکی برای رفاه مراجعین به ویژه افراد توانخواه
  • فراهم نمودن امکانات و تسهیلات در محیط مناسب جهت ارائه خدمت

2-حق دسترسی آسان و سریع به خدمات صنعت آب

  • حق آگاهی به موقع از تصمیمات و فرآیندهای اداری و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز
  • حق اظهارنظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرآیندهای اداری
  • ساده، شفاف و قابل دسترس بودن بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مکاتبات اداری در شرکت
  • دسترسی مردم به خدمات از طریق غیرحضوری و یا استفاده از خدمات دولت الکترونیک ، ابزارها و فنآوری های نوین
  • تضمین کیفیت ، سرعت، امنیت و پایین بودن هزینه برای دسترسی به خدمات

3-حق رسیدگی به موقع و منصفانه به خدمات

  • حق مصون بودن از تبعیض در نظام ها، فرایندها و تصمیمات اداری
  • حق جبران خسارات وارده در اثر قصور یا تقصیر شرکت و کارکنان طبق قوانین
  • اطلاع رسانی به مراجعین و انجام وظایف در مدت زمان تعیین شده در قانون یا مقررات مصوب
  • رعایت کردن فرآیند و رویه مشخص و اعلام شده ای برای ارائه خدمات  به طور یکسان نسبت به همه مراجعین
  • حضور مقام تصمیم گیر و امضا کننده یا مقامات مجاز از سوی ایشان در محل خدمت در ساعات مراجعه مردم
  • حق مصون بودن از شروط اجحاف آمیز در توافق ها، معاملات و قراردادهای اداری
  • ارائه برگه نظرسنجی (به صورت فیزیکی یا الکترونیکی) هنگام ورود مراجعین و دریافت نظرات ایشان در خصوص نحوه گردش کار، تطبیق یا عدم تطبیق آن با اطلاعات اعلام شده قبلی و رفتار متصدیان انجام کار و تاثیر آن در اصلاح فرایندها و تشویق و تنبیه کارکنان شرکت

4-حق حفظ و رعایت حریم خصوصی شهروندان

  • جمع آوری اطلاعات شخصی از افراد در حد ضرورت و با استفاده از طرق و وسایل قانونی و شفاف.
  • انجام رهگیری و شنود ارتباطات اینترنتی، تلفنی و کلامی- حضوری افراد در صورت ضرورت در چارچوب قوانین
  • اِعمال نظارت الکترونیکی و نصب دوربین با هشدار مکتوب و استفاده از علایم قابل رؤیت جهت اطلاعات مردم و مراجعین.

5-اطلاع رسانی فعالیت های صنعت آب

  • مفید بودن اطلاعات قابل دسترسی یا ارائه شده جهت افزایش توان تشخیص ، قضاوت و آگاهی افراد
  • درست ، واقعی و صحیح و عاری از خدشه بودن اطلاعات ارائه شده
  • به روز بودن اطلاعات قابل دسترس یا ارائه شده و حاوی آخرین تحولات، مصوبات، اصلاحیه ها و تفسیرها.
  • به موقع بودن اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات در زمان مورد نیاز مخاطبان، فرصت معقول برای واکنش و تصمیم گیری پس از آگاه شدن از آن
  • کامل بودن اطلاع رسانی و اعلام بصورت یکجای تمام اطلاعاتی که واکنش یا اقدام یا تصمیم مخاطبان به آنها منوط است، نظیر زمان، مکان، اسناد و ادله، هزینه و مدارک هویتی لازم

 
 
 
 12507
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 31
  • بیشترین بازدید همزمان : 462
  • بازدید امروز : 1,795
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 7,633,203
  • آخرین به روزرسانی : 1 دی 1403 11:58:00
  • شناسه IP شما : 3.146.176.214

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : خراسان شمالی، بجنورد، خیابان طالقانی شرقی ، بلوار استقلال ، روبروی بوستان شهر
  • کدپستی : 9415644891
  • تلفن : 2-32263281-058
  • فاکس : 32263280-058
  • پست الکترونیکی : info[at]nkhrw.ir
  • پیامک : 30006883
  • تلفن گویا :